Zdravá strava je drahá (?)

10.11.2013 00:10

 

Vymyslela som si takú hru. Tipovaciu. Klienti mi totiž často tvrdia, že oni si zdravú stravu nemôžu dovoliť. Že je drahá. Keď však potom začneme rozoberať ich jedálny lístok, nájdeme v ňom viac vecí, ktoré nie sú zrovna zadarmo, ale ktoré ich zdraviu nič dobré neprinesú.

 

A tak som si vymyslela tú tipovaciu hru.  Z času na čas, keď idem nakupovať, vytipujem si v obchode zopár ľudí. Takých, ktorí majú viditeľne zopár (no dobre, tak viac ako zopár) kilečiek navyše. A tipujem, čo asi majú v nákupných vozíkoch: sladené farebné vody, suchá saláma, paštéty, čipsy, keksy a kesíky rôznych druhov a príchutí, sladké pečivo, biele rožky, ochutené jogurty...

 

A viete čo? Ono je to fakt pravda! Fakt to v tých nákupných vozíkoch majú! Úspešnosť môjho tipovania je plus mínus 90 %! Bingo!

 

Uznávam, že po takomto nákupe už veľa euríkov na iné neostane... Na čo iné? Čo ja viem, na fazuľu (nemyslím tú sterilizovanú, v konzerve, ale obyčajnú suchú), šošovicu, biely jogurt, pár deka kvalitnej šunky, zeleninu, ovocie, celozrnný chlieb, tvaroh...

 

Pýtala som sa jednej mojej klientky, ktorá sa zaoberá finančným poradenstvom:

-    Keď si kúpim auto, je to moja investícia, alebo sú to moje náklady?

-    No predsa náklady, - prekvapená, čo ju to skúšam, mi odpovedala.

-    A keď si kúpim jedlo, sú to moje náklady, alebo investícia? – otravujem ju ďalej.

 

Na sekundu sa zasekla, potom sa zasmiala a hovorí:

Viem presne, na čo myslíš. No, buď investícia, alebo náklady. Ak jedlo, ktoré ti prospeje, tak investícia do zdravia, ak to, ktoré ti uškodí, tak náklady na chorobu.

Bingo!

Že by pointa bola v uhle pohľadu ?

 

Maja Hlavandová

 

 

 

Trápi vás pohľad do zrkadla? Nemusí! Návod na telo,s ktorým by ste
chceli bývať, je tu:


 

E-book zdarma

 

Stiahnite si zdarma e-book "11 najčastejších chýb pri chudnutí a ako sa im vyhnúť", v ktorom sa dozviete, čo (ne)robiť, ak chcete schudnúť. Dnes si ho môžete stiahnuť zdarma tu.

 

 

 

Newsletter

Prihláste sa k odberu newslettera: