Syndróm uvarenej žaby

21.11.2013 19:22

 

V súvislosti s článkom Moje zdravie a pán „sa to“ ste sa zaujímali, čo je syndróm uvarenej žaby. Tu je teda vysvetlenie:

Dáte žabu do hrnca s vodou. Žaba pláva, je jej fajn. Zapnete sporák a žabe vodu trochu prihrejete. Žaba spozornie, už to nie je až tak celkom fajn ako na začiatku, ale ešte sa dá plávať, ešte sa to dá vydržať.

 

Tak prihrejete vodu ešte o trochu viac. To sa však už žabe nepáči. Už sa jej nepláva dobre, už to vôbec nie je fajn. Začne uvažovať, že by s tým bolo treba niečo urobiť. Alebo skúsi ešte trochu vydržať? Čo ak sa to zmení a znova bude dobre? A tak vydrží. A vy znova prihrejete vodu ešte viac. Žaba je zúfalá, už je to úplne zle, už sa jej vôbec nedá plávať.

 

Lenže – už sa jej nedá ani vyskočiť z hrnca. Už je neskoro.

To je syndróm uvarenej žaby.

Mala veľa možností vyskočiť z hrnca s teplou vodou.
Vyskočiť z hrnca by však znamenalo niečo zmeniť. A možno dokonca opustiť aj svoju zónu komfortu?!

 

Pripomína vám to niečo?

Áno, ja viem, že by som sa mala schudnúť, že by som sa mala stravovať zdravo, že by som sa mala hýbať, že by som sa nemala stresovať kvôli hlúpostiam, že by som sa mala tešiť zo života, ale keď:

  • teraz sa v práci hovorí niečo o prepúšťaní
  • ešte potrebujem, aby deti dorástli,
  • ešte potrebujem opatriť mamu
  • teraz má manžel veľa práce
  • teraz musíme kúpiť nové auto
  • teraz sme začali stavať dom
  • teraz chceme ísť na poriadnu dovolenku
  • potom, neskôr, inokedy, teraz nie, nedá sa
  • ..... sem si dopíšte niečo presne podľa seba, niečo, čo je veľmi, ale fakt veľmi dôležité – tak ako všetky tie predchádzajúce riadky.

 

Len tak mimochodom – ako sa vám pláva? Ešte sa dá? Alebo - ?

 

Maja Hlavandová

 

Trápi vás pohľad do zrkadla? Nemusí! Návod na telo,s ktorým by ste
chceli bývať, je tu:


 

E-book zdarma

 

Stiahnite si zdarma e-book "11 najčastejších chýb pri chudnutí a ako sa im vyhnúť", v ktorom sa dozviete, čo (ne)robiť, ak chcete schudnúť. Dnes si ho môžete stiahnuť zdarma tu.

 
 

 

Newsletter

Prihláste sa k odberu newslettera: