Štíhly cuketový koláč

15.08.2014 06:51

 

Cuketa patrí medzi skvelé potraviny. A to dokonca aj pri chudnutí.Je sezóna cukety a je skvelé, že túto zeleninu zaraďuje do svojho jedálneho lístka čoraz viac ľudí. Má veľmi nízku energetickú hodnotu aj nízky glykemický index, a tak je vhodná aj pri chudnutí. Aj v tomto prípade však platí, že všetko závisí od kuchynskej úpravy a že aj tú najzdravšiu potravinu môžeme nevhodnou úpravou pokaziť.

Toto mi prebehlo hlavou, keď mi jedna moja klientka doniesla recept na cuketový koláč. Je výborný, šťavnatý, dlho vydrží vláčny – popisovala. Keď som si prečítala zloženie, zarazilo ma množstvo cukru, ktoré doň išlo, až 300 gramov. Pôvodne zdravá cuketa sa zrazu zmenila na kalorickú bombu, plnú jednoduchých cukrov a úplne nevhodnú na prívlastok zdravá sladkosť.

A tak som sa rozhodla „zasiahnuť“. Výsledkom je tento štíhly cuketový koláč, ktorého si môžete pokojne dopriať aj dupľu a nemusíte sa ničoho obávať. Ani ručičky na váhe:

 

Potrebujeme:

350 g nastrúhanej cukety, 50 g práškového cukru (namiesto pôvodných 300 g), 4 ČL práškovej stévie, 2 vajcia, 3 dl oleja, 250 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 3 PL kakaa, 2 hrste nasekaných vlašských orechov, 1 hrsť hrozienok, 4 PL proteínového prášku

 

Postup:

Všetky suroviny spolu zmiešame a vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme v rúre vyhriatej na 170 stupňov približne 30 minút. (Každá rúra pečie trochu inak, preto treba pri prvom pečení sledovať, kedy je koláč hotový.)

 

Upečený, ešte horúci som potrela rozmixovanými marhuľami, do ktorých som pridala 1 ČL práškovej stévie (v pôvodnom recepte bol marhuľový džem) a posypala kokosovou múčkou (v pôvodnom recepte bola čokoládová poleva).

Týmito niekoľkými „zásahmi“ som ušetrila vyše 6500 kJ, pridaním proteínu zase zvýšila množstvo bielkovín. Výsledkom bol chutný, sladký, šťavnatý, výborný koláč, navyše aj štíhly.

Dobrú chuť!


Maja Hlavandová

 

Trápi vás pohľad do zrkadla? Nemusí! Návod na telo,s ktorým by ste
chceli bývať, je tu:


 

E-book zdarma

 

Stiahnite si zdarma e-book "11 najčastejších chýb pri chudnutí a ako sa im vyhnúť", v ktorom sa dozviete, čo (ne)robiť, ak chcete schudnúť. Dnes si ho môžete stiahnuť zdarma tu.