Moje zdravie a pán „sa to“

20.11.2013 06:13

- Viete, do päťdesiatky mi nič nebolo, a potom sa to na mňa všetko naraz zosypalo – nadváha, vysoký krvný tlak, zvýšený cholesterol, - posťažovala sa mi pani, ktorá prišla k nám Štúdia.

 

Chápem, je to nepríjemné. Deti sú už odrastené a na vlastných nohách, pôžičky vyplatené, v práci vybudované postavenie. Skrátka, ideálny čas na to začať si konečne užívať.

Cestovať, relaxovať, venovať sa koníčkom, na ktoré doteraz nebol čas, tešiť sa zo života.

 

Ale – ako, keď „sa to“ všetko naraz zosypalo? To s tou nadváhou, vysokým tlakom aj cholesterolom?

 

Čo ja viem?  Ísť pohľadať toho pána „sa to“ a poriadne si to s ním rozdať? Dať mu takú fest frčku do nosa, a spýtať sa ho, prečo vám to urobil?

 

Pre všetkých, ktorí ste v podobnej situácii ako spomínaná pani,  mám dve správy.

 

Tá prvá je – nechoďte hľadať pána „sa to“, nenájdete ho. Prečo? Lebo pán „sa to“ jednoducho neexistuje. Presnejšie, neexistuje mimo vás. Pán „sa to“ ste vy.

Žnete len to, čo ste siali posledných 10, 15, 20 rokov. A ak ste siali hrach, nemôžete žať iné, len hrach.

 

Ak ste posledných 10, 15, 20 rokov tým, ako ste žili, čo ste jedli, ako ste sa hýbali, siali chorobu, sotva teraz môžete žať zdravie.

Má to logiku, však?

Druhá správa je – neprišlo to naraz. Len para, ktorá sa v hrnci hromadila, naraz začala kypieť.

 

Čo s tým? Čo ja viem? Dajte si takú fest frčku do nosa a začnite siať správnu výživu a pohyb.

Lebo ináč vás čaká syndróm uvarenej žaby.

 

Maja Hlavandová

 

 

 
Zdarma e-book o chudnutí

Stiahnite si zdarma e-book "11 najčastejších chýb pri chudnutí a ako sa im vyhnúť", v ktorom sa dozviete, čo (ne)robiť, ak chcete schudnúť. Dnes si ho môžete stiahnuť zdarma tu.

Newsletter

Prihláste sa k odberu newslettera: